Voor mij is dit een prettige en belangrijke plek

Tonton,

bezoeker De Nieuwe Silo

“Een aantal jaar geleden kwam ik hier terecht, toen ik mijn zoons naar de schakelklas bracht naast De Nieuwe Silo. Ik ben freelancer en zat buiten aan een tafel te werken. Toen kwam beheerder Tiny naar me toe en we raakten in gesprek. Ze nodigde me uit om binnen te komen en daar verder te werken. Dat doe ik nog steeds, ook nu nog één zoon hier op school zit. Het is ideaal. Ik zit hier goed, het is gezellig, ik kan werken en zie uit het raam mijn zoon op het schoolplein.”

“Ik voel me welkom hier. We wonen nu al een tijd in Hoofddorp. Ik kom oorspronkelijk uit Japan en ontmoette mijn vrouw in Nieuw-Zeeland. We kwamen in Hoofddorp terecht bij onze zoektocht naar een school voor onze kinderen. Het bevalt ons hier erg goed. Hoofddorp is een fijne plek. Mensen zijn aardig, je hebt alle faciliteiten, maar het is toch niet zo hectisch als in de grote stad.”

“De Nieuwe Silo is belangrijk voor me. Ik heb hier al veel mensen ontmoet, ik maak vaak een praatje met bezoekers, medewerkers en vrijwilligers. Mensen zijn ook echt geïnteresseerd in wat ik doe en waar ik vandaan kom. Ik help geregeld met wat kleine klusjes. Als er iets verplaatst moet worden of iets moet worden opgeruimd. Ik zou willen dat meer mensen ontdekken hoe gezellig en handig het wijkcentrum is. Er is volop ruimte en gelegenheid voor activiteiten, bijeenkomsten of gewoon even bijpraten met elkaar. Een wijkgebouw als De Nieuwe Silo brengt mensen echt bij elkaar.”

Andere verhalen

  • De jongeren motiveren me elke dag weer en laten me zien waarom ik dit werk doe.

    Als assistent bij Jongerencentrum De Hype en De Nooduitgang combineert Koos zijn liefde voor muziek met zijn toewijding aan het jongerenwerk. Zijn reis begon als vrijwilliger, gedreven door een passie om anderen te helpen en zijn eigen muziek te creëren. Inmiddels is Koos sinds 2022 als assistent werkzaam bij Maatvast.

    Koos Dorst

    Assistent Jongerencentrum De Hype & De Nooduitgang

    #ditismijnmaatvast

  • Een blij gezicht, daar doe je het voor

    We kijken altijd naar wat we nog wél voor elkaar kunnen doen. Contact houden met elkaar en met de wijkbewoners, dat is belangrijk. Het wordt zeker gewaardeerd, dat merken we. En een blij gezicht te zien, daar doe je het toch voor. Ze zeggen weleens: breng een zonnetje onder de mensen. Als ik dat zonnetje mag zijn, dan vind ik het helemaal goed.

    Rob Stam

    vrijwilliger De Silo

    #ditismijnmaatvast

  • Je ontmoet veel mensen en daar wordt iedereen rijker van

    Mensen willen niet alleen zijn, ze willen bij elkaar zitten en een praatje met elkaar kunnen maken. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt. Met de mensen van Maatvast heb ik goed contact. Je merkt dat je gewaardeerd wordt. Ze betrekken ons ook bij plannen en ideeën: wat vinden jullie ervan? Dat is fijn. We worden serieus genomen en er is persoonlijke aandacht. Dat is voor iedereen belangrijk.

    Carla Beenakker

    vrijwilliger Het Ontmoetingscentrum

    #ditismijnmaatvast